Безномерной кузов

Существует небольшой процент владельцев автомобилей с отметкой "кузов БН" в техпаспорте. Безусловно, владение таким автомобилем дает некоторые преимущества его владельцу. Можно периодически по мере износа автомобиля или после ДТП заменять его более новым нерастаможенным донором из-за границы. На этом, пожалуй, преимущества заканчиваются. Выехать за границу, снять с учета и продать такой автомобиль не получится. Согласно Правил регистрации ТС, все регистрационные операции с автомобилями, на которых уничтожены номера кузова или шасси, запрещены :

абз. 2 п.15. Державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, крім випадків вибракування їх у  цілому, без ідентифікаційного номера або із знищеними, пошкодженими (один чи кілька символів номера візуально невизначаються)  чи підробленими (змінено один або кілька символів номера, замінено панель (табличку) або частину панелі (таблички) з  номером) ідентифікаційними номерами складових частин (кузова, шасі, рами, двигуна) не допускається.

Единственный выход вывода такого автомобиля из своего пожизненного владения - это сделать из него номерной, с помощью дублирования номера кузова или шасси (при условии установления первичного номера кузова/шасси), либо нанесения нового (если нельзя определить первичный). Вот полный список случаев, в которых допускается повторное нанесение номера кузова или шасси:

- ДТЗ виробництва СРСР та країн СНД до 2000 року виготовлення, на яких заводами-виробниками не передбачене нанесення ідентифікаційних номерів на невід’ємних металевих складових частинах кузова (рами, шасі);

- ДТЗ, які самостійно сконструйовані та виготовлені в Україні і не мають ідентифікаційного номера;

- ДТЗ з ідентифікаційними номерами, втраченими внаслідок значного впливу корозії на поверхню номерної площадки при їх тривалій експлуатації;

- ДТЗ, які повернені правоохоронними органами законному власникові після вилучення з незаконного володіння зі знищеними (видаленими) ідентифікаційними номерами;

- ДТЗ, які конфісковано на користь держави зі знищеними (видаленими) чи пошкодженими ідентифікаційними номерами.

- ДТЗ з ідентифікаційними номерами, втраченими внаслідок проведення ремонтно-відновлювальних робіт у законному порядку.

Дублирование номера кузова или шасси автомобилей проводит НДБСЕ "Сантодор", когда можно установить первичный заводской номер (по другим деталям, дублирующим табличкам и т.д.). Однако в каждом частном случае, решение принимает Главный сервисный центр МВД, г. Киев, ул. Лукъяновская 62 (ранее Департамент ГАИ). Идентификационный номер присваивается в том случае, когда нельзя установить первичный заводской номер, согласно требований Стандарта МВД Украины СОУ 78-45-012-2007. Если экспертиза установит, что большинство деталей автомобиля с б/н кузовом принадлежит другому автомобилю (нерастаможеному донору), ГСЦ МВД может отказать в присвоении или дублировании номера кузова.

Дублирование номерных составляющих частей автомобиля предусмотрено абз. 5 п.15 Правил регистрации ТС:

На самостійно сконструйовані транспортні засоби та на зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції транспортні засоби із знищеними ідентифікаційними номерами їх складових частин (кузова, шасі, рами) або на транспортні засоби, ідентифікаційні номери складових частин яких пошкоджені під впливом корозії, знищені (пошкоджені) чи підроблені внаслідок незаконного заволодіння або в разі, коли проведена заміна таких складових частин після дорожньо-транспортної пригоди, наносяться спеціальні індивідуальні номери чи здійснюється дублювання первинних ідентифікаційних номерів складових частин (у разі встановлення відповідності ідентифікаційного номера таким засобам) згідно з вимогами міжнародних і державних стандартів.

  У такому разі до реєстраційних документів та Єдиного державного реєстру Державтоінспекції вносяться в установленому МВС порядку відповідні відмітки.

Комбінація символів, порядок їх нанесення та залучення до їх нанесення спеціалізованих підприємств визначається МВС.